INFO MENGENAI FIDGET SPINNER - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

23 Mei 2017

INFO MENGENAI FIDGET SPINNER

INFO MENGENAI FIDGET SPINNER

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

INFO MENGENAI FIDGET SPINNER ||  Kebelakangan ini KG kerap nampak gambar fidget spinner ni di instagram dan facebook. Masa nampak tu terlintas di fikiran KG, ' eh ini barang untuk apa?' Tertanya begitu dalam masa yang sama dihati menjawab 'ooo..agaknya ini aksesori kereta terkini' Tapi...kenapa perlu ada gambar budak bersama benda ni dan bukannya bapak budak? Kemudian KG abaikan saja la perihal benda yang macam steering kereta tapi bukan steering. Sehinggalah hari ini ada satu artikel 'melintas' di dinding mukabuku KG lebih kurang bunyinya " Gara-gara fidget spinner hampir kehilangan mata anaknya.." (tak ingat sebenarnya tajuk artikel tu) KG tidak sempat membaca sebab line internet 'kureng hasam'.

Apa Itu FIDGET SPINNER


Fidget bererti keresahan, kegelisahan(resah, gelisah) ~rujukan kamus dewan inggeris-melayu. Manakala Spinner bermaksud pemutar. Nama permainan Fidget Spinner ini bererti sebuah alat pemutar yang dimainkan untuk mengurangi rasa bosan, gelisah.

info tentang fidget spinner, apa itu fidget spinner, keburukan fidget spinner, tips dan tricks fidget spinner, pencipta permainan fidget spinner, kesan permainan fidget spinner
kredit picture : google

KG nampak alat ini atau fidget spinner ni sangat menarik, tidak hairanlah ianya direka untuk mengurangkan rasa bosan si kanak-kanak. Namun disebalik kelebihannya itu tetap mendatangkan kemudaratan pada si kanak-kanak. Apapun setiap benda yang diwujudkan akan ada kelemahannya. Oleh itu, kita semua kena sentiasa peka dan bukan lalai pada keseronokan dari sesuatu benda. Hurm... nasib baiklah KG belum sempat 'berkenalan' dengan fidget spinner ni. 

Okey la , sekian untuk kali ini. Wassalam



5 ulasan:

  1. Semakin mendapat perhatian FS ni KG...kat pasar malam meriah...sangat menarik perhatian..warna warnikan...hehe..

    BalasPadam
  2. kak G drg bilang ni mainan dlu lagi, tp aku pun baru tau skg. mcm xpernah pula aku main benda ni dulu hahaha

    BalasPadam
  3. ohh.. permainan pula hahaha .. mati2 ingat yg lekat kat peti sejuk tue haha

    BalasPadam
  4. makin femes je benda nie...sy xtahu apa yg bestnyer.

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...