4 CARA SIANG IKAN YANG BETUL - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

22 Januari 2017

4 CARA SIANG IKAN YANG BETUL

4 CARA SIANG IKAN 


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

4 CARA SIANG IKAN YANG BETUL || Kenapa? selama ini salahkah cara kita siang ikan? Heheheh...sebenarnya entti ni bukan nak bagitau korang yang selama ni korang tak pandai siang ikan. Tapi memang ada juga insan yang tak pandai siang ikan ni kan. Tak tahulah samada insan tu MEMANG tak tahu atau dia tahu tapi MALAS atau geli bau ikan ni. Ala, benda mudah nak buat aje kalau KG. 

Okey la, dulu masa zaman KG jadi kanak-kanak ribena mama KG memang ajar cara siang ikan ni. Masa tu baru darjah 1...hahahah baru 7 tahun kan. Bukan kena dera tapi mama ajar dan hasilnya KG tak kisah pun siang ikan walau berada di mana saja kecuali ikan yang masih hidup tu KG angkat tangan la. Mama ajar buka insang, buka perut dan buka muncung ikan. Tapi kalau KG prefer yang siang perutdan insang jer. Tak mau buang muncung atau kepala ikan, nampak tak cantik ikan tu kalau sudah dimasak. Bayangkan dihidang ikan tanpa kepala.Kalau hidangan kepala ikan memang biasa la..hahhaha...badan ntah ke mana kan.

Korang yang mencari cara siang ikan tu, bolehlah tengok digambar dibawah. Pilihlah mana satu cara yang korang berkenan. Nombor 1 tu nampak sempurna kan. Kalau KG memang selalu siang cara nombor 1. Jadi...selamat mencuba ya!!!

cara siang ikan, 4 cara siang ikan, bagaimana siang ikan, bagaimana buang perut ikan, cara bersihkan ikan, hidangan ikan ,,resepi kepala ikan, resepi masakan ikan

2 ulasan:

  1. sy pn xsuka ikan dimasak kari tp muncung xde..xhensem dh..tmbh klau tenggiri.

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...