RESEPI PISANG GORENG RANGUP CHEESE COKLAT RICE

RESEPI PISANG GORENG RANGUP CHEESE COKLAT RICE


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

RESEPI PISANG GORENG RANGUP CHEESE COKLAT RICE || Selamat Hari Pekerja (entri ni sebenarnya untuk 1hb Mei 2016..tapi line tak ok, jadi baru publish ari ni)buat semua rakyat Malaysia. Tak kisah la yang kerja atau tidak bekerja. Sama-sama menikmati hujung minggu yang indah dan nyaman ni kan. 

KG kongsikan gambar pisang goreng cheese coklat rice petang kelmarin untuk tatapan korang ya. Resepi ni baru saja KG cuba dan hasilnya memang sempurna! Sedap..sehingga menjilat pinggan..hehehe.


RESEPI PISANG GORENG RANGUP CHEESE COKLAT RICE, sanggar cheese coklat rice, resepi pisang goreng rangup crispy, pisang goreng crispy, resepi goreng pisang rangup cheese, pelbagai resepi pisang goreng rangup sedap, resepi pisang goreng rangup mudah, pisang goreng sedap, pisang goreng cheese sedap
Lihat sendiri taburan cheese yang banyak. Kalau beli 10 ketul aje dah berapa harga pisang goreng tu.

Resepi Tepung Pisang Goreng Rangup


Tepung gandum
tepung beras
tepung pulut
air secukupnya
sedikit gula(KG suka bagi manis sikit bancuhan tepung, manalah tau kalau tak mau makan yang bercampur cheese kan)
secubit garam
Pisang untuk di goreng
Keju cheddar
Susu pekat
Coklat rice

Caranya:

Satukan tepung ganduum, tepung beras, tepung pulut, gula, garam dan air. Gaul sebati. Kalau rasa nak cairkan bancuhan tambah air jer. Sukatan tepung? Sebenarnya KG suka sukat main agak aje...Apapun tetap menjadi. Kurang kan tepung gandum dan tepung pulut. Lebihkan tepung beras.Itu aje.




3 000 komplen:

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...