AKAN DATANG|| MY DEAR, MR DIMPLE


MY DEAR, MR DIMPLE

AKAN DATANG|| MY DEAR, MR DIMPLE,SINOPSIS MY DEAR MR DIMPLE, NOVEL MY DEAR MR DIMPLE, BARISAN PELAKON MY DEAR MR DIMPLE,OST MY DEAR MR DIMPLE,LAGU-LAGU DALAM MY DEAR MR DIMPLE,BELI ONLINE NOVEL MY DEAR MR DIMPLE, TONTON ONLINE MY DEAR MR DIMPLE

AKAN DATANG|| MY DEAR, MR DIMPLE,SINOPSIS MY DEAR MR DIMPLE, NOVEL MY DEAR MR DIMPLE, BARISAN PELAKON MY DEAR MR DIMPLE,OST MY DEAR MR DIMPLE,LAGU-LAGU DALAM MY DEAR MR DIMPLE,BELI ONLINE NOVEL MY DEAR MR DIMPLE, TONTON ONLINE MY DEAR MR DIMPLE
blog penulis  AIFA BATRISYA

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

AKAN DATANG|| MY DEAR, MR DIMPLE   ||   Sebuah lagi drama adaptasi novel akan ditayangkan ke kaca tv. Kali ini Shukri Yahaya dan Emma Maembong digandingkan bersama. ha..amacam teruja tak baca nama Shukri Yahaya  atau korang sudah patah hati kerana Shukri sudah bernikah? Ngeheheheh...KG okey jer. Tapi tetap minat dengan Shukri ni sebab muka macam pelakon Filipina tu Jericho Rosales.

SINOPSIS MY DEAR MR.DIMPLE (BELAKANG NOVEL) 

Umar Faliq. Kehadirannya secara kebetulan di majlis pertunangan versi kejuatan antara Zarin Sofea dan Naim menjadi titik permulaan jodoh Umar Faliq bersama Sofea. Zarin Sofea tertipu dengan tindakan Puan Zahlia a.k.a si Angry Bird yang merupakan majikannya. Naim, anak si Angry Bird ini akhirnya ditunangkan dengan Umayra dan bukannya Sofea.

"Awak sendiri pun masih lagi belum boleh menerima hakikat yang lelaki di dalam tu dah bertunang. Kalau awak tak boleh terima inikan pula ahli keluarga awak kan? Jadi .... alang2 saya dah tolong awak tadi... apa kata, awak bagi saya teruskan?" -UMAR FALIQ

"Awak sedar tak apa yang awak cakapkan ni, Umar? Ini bukan perkara main2, tahu? Ini melibatkan masa depan awak dan dah tentu2 masa depan saya. Awak sedia nak jadi tunang saya untuk selamatkan keadaan malam ini dan lepas kita tunang, awak nak putuskan pulak? Macam tu?" - ZARIN SOFEA

Tidak cukup dengan majlis pertunangan, kontrak perkhidmatannya pula ditamatkan tanpa budi bicara. Sungguh Sofea rasa lemah. Dia hilang Naim, dia hilang kerja. Dunianya dah jadi terbalik dan semua disebabkan oleh kebencian si Angry Bird kepada Sofea.

Rentetan itu, bagaikan intuisi apabila si mr. dimple yang misteri muncul dan sentiasa ada tatkala Sofea dilanda tertekan jiwa dan hati. Biarpun bicara sang jejaka tidak banyak, tapi senyuman dan lesung pipitnya bagai pelembut hati Sofea yang lara.

Apakah penamat teka-teki punca kebencian Puan Zahlia kepada Zarin Sofea? Lalu siapakah yang mampu memiliki cinta Zarin Sofea? Adakah masih punya harapan untuk Naim? Atau Umar Faliq yang hadir sebagai cinta hati teruna buat si dara?

2 000 komplen:

  1. Wah...menarik juga ni..adusss banyak adaptasi novel ke drama atau filem kan KG..yg penting watak hero dan heroinnya..

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...