ZIP SELUAR TERBUKA - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

21 Ogos 2015

ZIP SELUAR TERBUKA

ZIP SELUAR TERBUKA

ZIP SELUAR TERBUKA
sumber:google

Assalamualaikum dan salam sejahtera


ZIP SELUAR TERBUKA  |Tetiba timbul kerinduan masa zaman persekolahan dolu-dolu...(ejaan sengaja wat gitu  supaya terasa kedahuluannya...) 

Satu benda yang KG tidak akan lupa masa jadi budak sekolah dulu. Sebenarnya ada banyak yang berlaku..cuma peristiwa ni paling menonjol la dalam kotak ingatan.

Tak perlu sebut nama atau menyatakan bentuk fizikal orang itu... masa tu tengah belajar subjek S. Cikgu ni suka berdiri dekat meja depan tu, meja guru la. Selalunya cikgu ni tak datang depan. KG dengan kengkawan duduk meja paling depan ..sangat depan..depan dengan papan tulis tu. Jadi bila cikgu datang depan memang la nampak dekat kan..Memang pun. entah apakah kejahatannya KG terpandang seluar cikgu tu terbuka. KG siku kawan yang duduk sebelah kanan dan kami berpandangan. KG bagi isyarat mata sambil bisik-bisik tanpa suara. (konon berharap si kawan ni faham gerakan bibir KG) Memang faham pun terus laju saja dia tengok depan dan pandang KG balik. Si kawan sudah menggigit bibir menahan ketawa. Dan dia pass siku lagi rakan sebelah kanan dia. (kami duduk depan 4 meja sebaris) Ha..habis aje kelas cikgu tu...kami berbual la..sebenarnya dorang sudah perasan lama, Tapi malu untuk bagitau cikgu tu. Takut si cikgu akan malu jadi baik diam saja la kan. Lepas tu beberapa minggu cikgu tu tak masuk kelas. Agak-agak dia malu la tu kan..tapi kami tak de niat pon...

Banyak sebenarnya peristiwa semasa sekolah dulu. Baru sekarang rasa rindu untuk jadi budak sekolah balik. Dengan usia yang kian meningkat..terasa hendak kurangkan usia balik...jadi sweet 17 balik..ngahahahah.

3 ulasan:

  1. sekarang trademark buat cenggitu...bagi burung2 bernapas bebas

    BalasPadam
  2. Hadoi, macam-macam. Bahaya betul

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...