TIPS: MEMPROSES ANAK - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

27 Ogos 2015

TIPS: MEMPROSES ANAK

TIPS: Memproses anak


Gambar ini di petik dari SOUTUL MUJAHID

Assalamualaikum dan salam sejahtera

TIPS: Memproses anak  || Ni bab pembiakan la pulak kalau masa sekolah dulu KG masuk tingkatan 3 baru belajar benda ni, bab 4 kalau tidak silap. Bukan apa kata cikgu tu asal masuk bab ni mesti semua orang suka belajar. Lepas tu bab ni juga kebanyakan pelajar lulus...ahahaha. Bab lain jarang ramai yang lulus..SEBAB? KG agak suka belajar pasal pembiakan ni la...(Masa tu)

Okey sebenarnya bukan mahu bagi tips buat anak. Apa korang ingat buat anak macam buat kuih karipap? Buat nescafe? Sewel....Yang ni sebenarnya KG naik geram dengan sesetengah ibu bapa yang buat rumah tepi jalan raya, jalan utama...(daerah KG la) lepas tu siap biarkan anak-anak kecik main tepi jalanraya. Main basikal la..main bola pun boleh di jalan raya. KG agaklah ibu bapa bebudak ni memang senang aje nak buat anak kalau anak dia yang satu tu jadi apa-apa di tepi jalan tu(Kena langgar). Hilang satu lepas tu buat lagi...ha, tu kata hati KG bila nampak kanak-kanak kecik bermain ditepi jalanraya. Geram...sebab bila KG memandu dan lalu dijalan tu berkeliaran la anak-anak mereka tu berkejaran. KG ni takut kalau TERRRRR...hari tu hampir dan membuatkan KG honnnnnn panjang...tapi apa yang KG dapat? budak-budak tu jelir lidah dekat KG, ingin saja KG turun dan menampar tapi fikir-fikir balik yang salah adalah siapa?Korang fikirla sendiri...Sepatutnya orang tua dorang tau fikir, jalan utama utama tu menuju ke tempat pelancong Stesen Mata Air Panas Poring (Tempat KG kerja)

Entah kenapa sekarang ni kereta yang takut dengan orang atau pejalan kaki. Sebab apa? Pejalan kaki ini berjalan atas jalanraya melebih garisan putih tepi jalanraya, siap bergurau senda dan tergelak-gelak sakan la pulak. Sebijik macam melepak di shopping mall...benci dan meluat KG tengok. Bila kena hon mula la angkat jari tengah...tunjuk 'FUCK U' la konon...karang kalau lori ka bas tung ma ka yang lalu habis la kau di pijak aje kalau jalan melebih garisan putih...sewel...

Okey... sekian dan terima kasih....Kbai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...