PAKSA ORANG MENGHUTANG DAN MINTA BAYAR GUNA DI BAWAH - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

25 Ogos 2015

PAKSA ORANG MENGHUTANG DAN MINTA BAYAR GUNA DI BAWAH

PAKSA ORANG MENGHUTANG DAN MINTA BAYAR GUNA 'DI BAWAH'


pakistan di sabah,pakistan gatal,pakistan jual kain
Sumber : vivamerah

Assalamualaikum dan salam sejahtera

PAKSA ORANG MENGHUTANG DAN MINTA BAYAR GUNA 'DI BAWAH' || Warga Pakistan yang datang ke Malaysia khususnya di Sabah memang ramai. KG rasa dalam sehari boleh dua hingga lima orang juga yang muncul jadi 'MUKA BARU' di mana-mana daerah di Sabah. Kenapa KG kata begitu? Ya...kalau di kampung husband KG, bila hujung minggu KG tak kerja mesti wajib la muka Pakistan tu muncul dengan bawa bungkusan kain.  Sebenarnya KG bukan la kisah sangat diorang nak cari makan cara begitu, jual kain atau peralatan. Tapi ni bila datang rumah orang, paksa tuan rumah ambik barang dan berhutang.

KG bukan fitnah orang pakistan di Sabah, tapi berlaku depan mata KG sendiri bila MIL kena paksa ambik barang. Dah MIL KG kata tiada duit dengan makna tak mahu beli barang. Tapi si Pakistan ni letak bungkusan dia yang besar kemudian buka untuk bagi tengok kain-kain dia. Mula-mula dia cakap " tengok-tengok saja bah mama" (nah...siap panggil MIL KG 'mama' lagi pandai guna 'BAH' lagi tu pakistan tu) Tadi orang sudah cakap tiada duit dia suruh tengok-tengok saja. Lepas sudah tengok dia cakap " murah saja bah mama, kalau dikedai mahal ni mama" KG memasang telinga saja, malas melihat muka orang pakistan jual kain tu. " Tidak la...saya betul-betul tiada duit sudah ni" Kata MIL. "Boleh hutang bah mama, nanti ada duit boleh bayar" Betul-betul pakistan suka memaksa!!! Bila MIL KG pegang kain (belum pun niat nak ambik) " mama bagi 20 puluh la dulu deposit...bla..bla.." Cisss!!!!  Dasar pakistan tak tahu malu.

"Eh..pakcik...kain kau tu bukan berkualiti pun, lebih baik beli kain bundle dari kain kau tu."Itu ayat KG dalam hati jer. Geram dengan pakistan yang memaksa MIL KG beli kain siap minta deposit. Padahal tadi suruh hutang!!!

Jadi kalau sudah ada kes Pakistan kena tetak tu, KG memang nak kata padan dengan muka dia. Sudah orang tidak mahu beli dia suruh hutang, bila orang ambik kain dia dia minta deposit. Jadi kalau dah sampai minta bayar hutang dengan bayar guna 'dibawah' tu memang sudah melampau. Nah..rasakan la penangan orang Sabah menetak warga Pakistan!!!

Kbai...

2 ulasan:

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...