KAHWIN ORANG TUA BANYAK PENGALAMAN - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

14 Julai 2015

KAHWIN ORANG TUA BANYAK PENGALAMAN

KAHWIN ORANG TUA BANYAK PENGALAMAN

kredit:google

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

ORANG TUA BANYAK PENGALAMAN korang pernah dengar? Yang ni KG selalu dengar bila kawan-kawan lelaki ditempat kerja bergurau. Kalau ada rakan-rakan yang masih bujang sanalah mereka mengusik sakan. Yang perempuan la selalunya kena. "Cari lelaki tua supaya bahagia, sebab banyak pengalaman" Pengalaman apa? Mendalam sebenarnya maksud usikan kawan-kawan tu. Kalau kena perempuan jenis macam KG yang berani lawan cakap orang memang diam la dorang. KG senang aje jawab " Bukan susah ba cari lelaki tua, kau nyanyi jak masa masak didapur kompom dapat orang tua.."

Ala...kan orang dulu-dulu suka cakap "jangan suka nyanyi masa masak didapur, nanti kau kahwin orang tua baru padan muka" Ha...mama KG pun termasuk juga tu suka cakap macam tu. Banyak pantang larangnya. Masa tu KG yang masih hingusan ni memang la takut kahwin orang tua, jadi terus berhenti nyanyi. Terbayang orang tua kerepot jadi laki. Siapa mau kan.

Sebenarnya orang tua-tua banyak pantang larang dorang suka bagi, tapi bila kita fikir sekarang apa logiknya pantang larang dorang tu. Pada pandangan KG sendiri kalau nyanyi masa masak memang kurang elok sebab kalau tersembur air liur kau masa masak, ha tak ke 'sedapnya' air liur kau tu campur dengan masakan tu? Ada banyak lagi pantang larang jom tengok sini PANTANG LARANG ORANG TUA-TUA

Video tentang pantang larang pun ada ..JOM TENGOK

5 ulasan:

  1. Klu lelaki lebih tua ok, klu bini lgi tua acaner tu hihi
    btw, Selamat Hari Raya ye kak gojes :)

    BalasPadam
  2. Hehehe . kalau tua sebulan dua dikira tua jugak kan. huhu

    BalasPadam
  3. bagus ni, semakin tua semakin digemari

    BalasPadam
  4. betul juga tu.. kalau masak menyanyi, confirm laa tersembur air liur... geli laa nak makan kan...

    psst: kalau nak kawen ngan org tua, jangan tua sangat.. nanti terasa mcm kerja kat rumah org tua pula.. heeeee

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...