#CABARAN20HARI | KENANGAN TERAWIH DIMASJID ZAMAN KANAK-KANAK - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

05 Julai 2015

#CABARAN20HARI | KENANGAN TERAWIH DIMASJID ZAMAN KANAK-KANAK

#CABARAN20HARI | KENANGAN TERAWIH DIMASJID ZAMAN KANAK-KANAK

gambar hiasan dari google

#DAY9 #CABARAN20HARI | KENANGAN TARAWIH DIMASJID ZAMAN KANAK-KANAK KG dulu tiada. Kenapa tiada? Sebab Masjid jauh dari rumah, abang tinggal asrama, bapa pula kesihatan tidak mengizinkan dia bergerak malam, mama pula memang tak pergi masjid. KG dulu memang beriya-iya nak pergi solat tarawih bila dengar cerita kawan-kawan disekolah. Kawan-kawan KG tinggal dekat aje dengan masjid tu, jadi senang aje la ke masjid.

Sebenarnya KG tiada kenangan tarawih masa zaman budak. Bila KG berkeras nak pergi mama dan bapa jawab " bahaya jalan kaki, jauh, kamu tu budak-budak lagi..kalau ada penjahat culik kamu macamana?" Huhuhu tiapkali minta izin jawapan yang sama aje KG dapat cuma ayat aje mama sama bapa kasi ubah. Tapi memang betul la, jauh. Dulu jalan kaki aje bukan macam sekarang ada kenderaan. Dan sebab itu la, KG tidak menghalang bila anak-anak KG mahu ke surau solat tarawih pada bulan puasa ni. Tak mahu jadi macam mama dorang yang tiada kenangan tarawih langsung. Lagipun sekarang tinggal dengan keluarga suami, surau pun dekat jadi apa salahnya izinkan anak-anak ke surau kan.

Ok...tu aje kisahnya.

3 ulasan:

  1. zaman KG dgn anak-anak dh berbeza kan.. :)

    BalasPadam
  2. Irine pon babysitter bawak dia pergi buka puasa di masjid.. kalau lambat ambik memg dia pon solat terawikh jugak kot..hehe

    BalasPadam
  3. Zaman dulu kebanyakan family curiga dengan ank-ank kalau tak de depan mata mereka tak senang hati...

    sebab tu mereka melarang... betul tak ?

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...