RESEPI AISKRIM MUDAH - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

17 Jun 2015

RESEPI AISKRIM MUDAH

RESEPI AISKRIM MUDAH


resepi ais krim, aiskrim mudah, homemade aiskrim
gambar dari SINI
Bahan-bahan:

1/2 tin susu pekat 
1 cawan susu perisa (ikut suka, contoh: coklat & strawberi)
1 cawan coffemate
1 @ 2 sudu gula (letak gula bagi yang suka manis, tak letak pun tak apa)

pewarna
perasa vanila(kalau susu korang tiada perasa la)

Cara-cara:

Blendkan atau mixerkan bahan-bahan tersebut sehingga berbuih (sekejap je). Masukan dalam bekas dan warnakan mengikut pewarna yang korang nak, then boleh masukan dalam peti sejuk. Tunggu hingga 9 jam

5 ulasan:

  1. teringin nak buat eskrim sendiri.. tp sebab peti ais kat rumah pintu 1.. so dia punya beku tu, tak menepati citarasa.. =(

    BalasPadam
  2. teringin nak buat eskrim sendiri.. tp sebab peti ais kat rumah pintu 1.. so dia punya beku tu, tak menepati citarasa.. =(

    BalasPadam
  3. macam besttt. .nk try buat la :'d

    BalasPadam
  4. tengah tengah puasa janganlah tengok gambar ais krim tu. tergugat iman. hehe

    http://sayapejuangbahasa.blogspot.com/2015/06/thiara-songket-raya-edition-dress.html

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...