#CABARAN20HARI : RESEPI HIDANGAN SAHUR PALING RINGKAS - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

29 Jun 2015

#CABARAN20HARI : RESEPI HIDANGAN SAHUR PALING RINGKAS

#CABARAN20HARI : RESEPI HIDANGAN SAHUR PALING RINGKAS


#CABARAN20HARI : RESEPI HIDANGAN SAHUR PALING RINGKAS

Assalamualaikum dan salam sejahtera

#DAY 3 #Cabaran20Hari | RESEPI HIDANGAN SAHUR PALING RINGKAS bagi KG adalah telur goreng mata kerbau siram kicap dan makan dengan nasi panas-panas dan minumannya air suam!!. Telur tu mestilah dua biji sebab kalau sebiji aje KG tak cukup. Kengkadang KG boleh goreng sebiji lagi sebab tak cukup..heheheh. Tapi itu resepi masa dolo-dolo. Sekarang KG tengah menjaga pemakanan takut terlebih makan nanti berat pun terlebih.

Kenapa Telur Goreng Mata Kerbau dengan kicap jadi pilihan KG? Sebabnya selain mudah dan cepat, ianya sedap!!! Bila makan dengan tangan(jari) habis nasi dengan telur, jari-jari pun KG jilat sekali...Eheheheh..jangan nak muntah erk. Lagipun kalau terrrrrlewat bangun memang bagus resepi ini untuk kita. Nanti korang boleh cuba. Eh, korang apa pula resepi hidangan sahur paling ringkas? Jom la sahut #Cabaran20Hari

Bahan-bahan Resepi Telur Goreng Mata Kerbau dengan Kicap

1.Sediakan 2 atau 3 biji telur ayam
2.Minyak goreng(sikit)
3.Kicap
4.Kuali
5.Dapur gas
6.Pinggan

Cara-cara menyediakan

Letak kuali atas dapur gas. Pasangkan api sederhana dan letak minyak masak sedikit di kuali. Tunggu panas, kemudian pecahkan telur ayam ke dalam kuali. Kalau rasa nak dua biji, dua biji sekali la korang goreng. Jangan pecahkan kuningnya(sebab nama dia telur goreng mata kerbau) Bila dah masak letak atas pinggan dan siramlah dengan kicap soya brand ayam jantan(kicap ni ada di Sabah aje). Ambik nasi kemudian bolehlah korang makan. Jangan lupa sediakan air suam, mana tau tercekik.


2 ulasan:

  1. ni seriussss sedap!! hehehe..

    http://emyyyyemyyyy.blogspot.com/2015/06/berhari-raya-dan-contest-bersama.html

    BalasPadam
  2. amboii resipi KG..siap dapur gas sekali tuuu..hahaha.. tapi xde sudip ke kg?? hehehe

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...