#CABARAN20HARI : MENU WAJIB BULAN PUASA - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

30 Jun 2015

#CABARAN20HARI : MENU WAJIB BULAN PUASA

#CABARAN20HARI : MENU WAJIB BULAN PUASA

#DAY 4 #Cabaran20Hari | MENU WAJIB BULAN PUASA rasanya kalau bagi KG air suam kut. Heheheh... Sebenarnya sudah lama KG meninggalkan keminatan minum air sejuk pelbagai perasa. Asal masuk bulan puasa KG memang tak payah susah payah fikir nak buat air apa untuk diminum semasa berbuka. Cuma sekarang tinggal dengan MIL, wajib la buatkan milo panas untuk MIL dan FIL. Dorang tak minum sejuk macam KG juga. 

Rasanya tiada menu wajib kut... KG sediakan menu pun ala kadar aje. Ikut apa yang ada dalam perut peti sejuk tu. Tapi kalau yang main beli MURTABAK JAWA la paling wajib ada untuk bulan puasa ni. Biar pun bukan setiar hari ada membeli murtabak jawa ni tapi boleh KG katakan setiap bulan puasa tidak sah kalau tidak jadikan hidang berbuka. Terutamanya pada puasa pertama dan dua tiga hari lagi puasa nak habis.

#CABARAN20HARI : MENU WAJIB BULAN PUASA,murtabak jawa ranau sabah,murtabak jawa sedap

Gambar murtabak jawa dari DUNIAPATIK

#CABARAN20HARI : MENU WAJIB BULAN PUASA,murtabak jawa ranau sabah,murtabak jawa sedap

Kenapa KG katakan wajib? Sebabnya kesedapannya memang sukar dinyatakan dengan kata-kata. Heheheh...biarpun hanya berintikan sayur kubis,daun bawang dan telur. Campuran lain KG tak tahu, tapi yang paling ketara memang tiga benda tu la. Anak-anak KG yang tak makan sayur pun boleh makan murtabak jawa ni sampai dua tiga keping bersama sayurnya sekali habis.Okey la...rasanya itu aje la perkongsian KG pada #Day 4 #Cabaran20Hari . Korang pulak? Mesti menu wajib korang yang owwwwsem kan...Jom la kongsi

#ExChangedFeedGroup
#kelabbloggerbenashaari

6 ulasan:

  1. kalau kt kampung wajib minum air panas dulu.. air sejuk letak tepi..sapa berani ambik bila ayah dah jeling je..haha..duduk sendiri, x pernahnya air panas.. air sejuk memanjang..

    BalasPadam
  2. ..selamat menanti waktu berbuka :D

    BalasPadam
  3. sedapnyaa murtabak :)
    terima kasih efg sebab bagi sokongan pada Nani. In sha allah sikit2 saya cuba bina balik semangat yang hilang. :)

    BalasPadam
  4. murtabak benda yang mesti dicari masa puasa

    BalasPadam
  5. Nampak pun dah sedap, kalau rasa confirm sedap, memang wajib beli la :)

    Misi blog walking semua peserta segmen :) ... Blog ni dah masuk bloglist bulan ni tau, Klik Sini

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...