MAMA PAPA

PANGGILAN MAMA ATAU PAPA BAGI PASANGAN BERCINTA


mama, papa, janda, duda, sayang, ayang, ling, dear,  darling

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Nah..belum rasmi jadi suami isteri ada hati mau panggil "mama-papa"... Korang tu...yang baru ber'couple' tu, ada tu kan panggil macam tu. Masih bergelar budak sekolah pun ada juga yang panggil "mama-papa" tu. Tidak panggil terang-terangan pun, tu...dalam mesej di Whatsapp, telegram atau apa-apa juga tempat untuk menghantar mesej mesti ada guna tu panggilan. Kalau tidak pun, guna hubby la..honey la...hehehhe. Jangan marah ya.Nanti kalau sudah putus atau bergaduh ka, korang mau panggil apa la? Nah.......ada tu yang memaki-maki tu siap panggil khinzir la apa la. Ini bukan pengalaman, ini pemerhatian KG dari lama sosial facebook. Bila hubungan okey, nah disanalah kau sayang kau rindu...lautan api sanggup direnangi, Bila gaduh atau putus, keluar la macam-macam ayat penyata yang tidak elok dibaca.Jadi, makanya tidak perlulah bahasa panggilan begitu tu kalau belum rasmi lagi. Lagipun belum tentu itulah jodoh kamu. Bikin ketawa seja itu, kalau kamu ingat nanti masa kamu sudah berumahtangga betul-betul. Macam bodoh saja kamu rasa masa tu nanti. hahah ini pengalaman la. KG teringat masa bercinta dengan monyet-monyet waktu zaman sekolah dulu...bila bercerita dengan suami, kisah tu macam kisah bodoh aje.Kisah budak hingusan kan.Okeylah..itu saja la kisah pada hujung minggu ini. Sorry la aa...hari ini entri lebih kepada loghat Sabahan sikit. kalau tidak suka...kamu tekan seja butang X ya.

Kbai
19 Komentar untuk "MAMA PAPA"

belum rasmi sah suami isteri dah lebih lebih....kita pulak yg segan mendengarnya, dorang selamber je pon...hurm..dah tak ada rasa segan..

bile bace entry KG.. teringat cte dulu2..klakar..hihi

hahahaha practice makes perfect... tu yg cpt jadi mama dan papa tu hahahhahaha

khaty pun pernah terserempak dengan pasangan sebegini..rasa nak gelak pun ada bab lucu la dok papa mama bagai..

tak perlu lebih lebih nak panggil macam macam.dah sah nanti baru lah kan.

kuikuikui, kak T mesti geli geleman. alhamdulillah setakat ni xde panggil mcm tu. hahaha

Dulu penah jumpa orang sebegini masa zaman uni.. Ingatkan dah tawin, rupanya belum. Tak malu betul..

kalau dah kawen panggil paknye ooo paknye...maknyee ooo maknyee.. hehe

kalau time gaduh bukan mama papa je hilang, "abah kau", "mak kau" semunya keluar!

zaman dah berubah....
budak2 sekarang terlebih ke depan kalau bab2 mcm ni...
hahahahahaa... :p

Assalamualaikum. nak muntoh rasa kalau dengar. ahhahaha ;p

tu lah mama-papa? nape tak umi-abi? kihkih
kbai hahahaha.

hahaha..xyah nak mama papa sgt la kan..

saya ada dengar haritu kat ktm... dia sebut2 papa. ingatkan cakap dengan ayah dia.. tiba2 kol lagi satu, panggil ayah lak. aik, baru sedar sorang pakwe, sorang ayah -.-

Sebab tu orang kata....Jangan berlebih-lebihan dalam setiap perkara... Kerana takut kelak.. hilang kemanisannya... (AHHA..macam tak de kaitan kan? Sebenanrnya ada).... Renung2kan :)

kan pcl...ada rasa bangga agaknya tu

ok, memang geli lah tersgt2 ya panggil mama papa walhal umur masing2 baru setahun jagung! blum cukup baligh lagi kut masing2 dah pndai bermama berpapa bagai. huuuu

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...

Back To Top