Karipap Ubi Mudah - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

21 April 2015

Karipap Ubi Mudah

RESEPI KARIPAP MUDAH DAN BAJET MURAH

Assalamualaikum dan salam sejahteraHari Sabtu yang lepas KG telah meringankan tulang-temulang untuk membuat karipap. Memula nak buat karipap inti telur hancur versi Eny tapi bekalan telur dirumah dah habis. Jadi buat dengan bahan-bahan yang sedia ada la.
Bahan-bahan kulit karipapTepung gandumTepung jagungMinyak masakAir secubit garamsedikit gula
Bahan-bahan intiUbi manis/keledekserbuk karibahan-bahan tumis
Caranya, satukan bahan-bahan kulit karipap kecuali air dan minyak. Gaul sebati dulu bahan-bahan kering ya. Kemudian baru la tuang sedikit minyak dan air. Uli sehingga menjadi doh. (amboi...macam chef pulak KG rasa). Biarlah dalam dua tiga jam dulu tepung tu.Bahan-bahan inti tu tumis aje bawang(bahan-bahan tumis)..ala macam korang masak kari, bezanya ini inti dia kering. Masukkan segelas setengah air tunggu menggelegak baru letak ubi yang dipotong dadu. Pastikan cukup perasaan ya (perasa).Dah ready nak proses, sila rujuk dalam gambar tu..hihihi
Ok la sekian dulu..bai

Karipap mudah, karipap murah,karipap ubi, karipap rangup,karipap tanpa marjerin




karipap-karipap cinta

Maaf la...karipap ni mungkin tak sesedap karipap inti telur hancurmu ENY tapi karipap ni mendapat tempahan terbanyak 600 biji jer hihii...

7 ulasan:

  1. KG..khaty paling suka karipap..banyaknya 600 biji

    BalasPadam
    Balasan
    1. KG pun suka makan karipap..tp karipap buatan sendiri tak berapa nak minat...600 biji tu tempahan semasa belum peknen tahun lalu

      Padam
  2. wah..cik nor slalu gak terima tempahan tp dalm 200biji mcm tu la..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. lenguh buat 600 biji tu tp kalau memang dah suka buat...tak terasa lenguhnya..lepas siap baru terasa..

      Padam
  3. nak jadikan bentuk karipap yang x reti tu. hahaha. nseb baik skang zaman dah mudah

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...