Evening Sickness - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

29 April 2014

Evening Sickness

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

wuhuuuu...baru jejari ahkak rajin apdet belog balik. Haahaha..ni kena poenyakit malas semasa peknen ni. Tengok tajuk tu aje...dah boleh agakkan.

Okey la..ni ahkak mau tanya apasal ahkak bukan morning sickness tapi asal tiba waktu petang ..ha..sana la segala demam, pening, mual-mual datang bertandang. Lepas tu buat kerja umah pun tak terbuat...wahahahaha...layan sangat la malas ni. Tapi betullah...asal balik dari opis aje simpan beg buka tudung dengan senang hatinya berbaring di kusyen depan TV. Aman dan nyaman rasanya. Perut lapar..tapi masalahnya masak ahkak malas. Hidu bau goreng-goreng pun loya...wahahahah...anak pertama dan kedua ahkak tak merasa semua ni la...masa peknen anak pertama dan kedua macam biasa aje.Tiada alahan...yang ketiga ni...ha..laki bini la kena rasa mual-mual..takmo makan tu ..mau makan ini...

Ha..ni sudah menjelang petang...kejap lagi balik ke rumah memang demam la ni. Kawan-kawan kata...sekejap lagi tu...nanti berlalu la musim-musim malas..sakit tu... Oooo...tak sabar menanti berlalunya rasa di trimster pertama ni. Banyak kerja ahkak tergendala. Paling kasihan la bila anak-anak mintak buat kuih karipap. Mama dorang ni kan taukeh karipap. Tapi masa sekarang..kuih karipap tu juga la buat ahkak rasa muntah. Sebab tu ahkak elak buat kuih karipap sekarang...anak gadis ahkak baru tengahari tadi rekues "mama..lama sudah mama nda buat kuih karipap. Nanti besok buat ya...Yayang teringin makan karipap mama" Ahkak jawab " alahai...musim sekarag Yayang janganlah minta buat karipap..muntah-muntah mama ni" Tetiba si papa keluar dari dapur "Tengoklah malam ni kalau papa rajin papa buat karipap" Kata si papa...

Apa tidaknya..yang meminta itu anak gadis kesayangan si papa. Sanggup aje la buat. Cuba anak lelaki mama...huhu..mana kena buat kalau macam-macam diminta. Cian anak lelaki mama....

Hihihhi..okey la sekian dulu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...