Khalifah menyanyi lagu DUSUN...wow..lagu orang Sabah bah ni - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

10 Januari 2012

Khalifah menyanyi lagu DUSUN...wow..lagu orang Sabah bah ni

Bah..apalagi...Buli bah kalau kau...Sabah bah...kenapa bah kau berubah kenapa bah...Tu antara tagline orang-orang di Sabah...kalau mau sebut ada banyak lagi tapi cukuplah aku bagi tu saja...

Biasa kalau dengar siaran radia memana saja...asal penyanyi tu asal dia Sabah ker...pemanggil tu orang Sabah..kenapa deejay harus buat ayat macam ni? ----> Sabah bah..apa khabar bah...dan memacam lagi ayat dengan meletakkan perkataan "BAH" ditempat yang salah?! <---baca dengan beremosi sikit..huhu, tak baik tau korang buat macam tu slang Sabahan. Masing-masing negeri pun ada slang memasing kan...Lagipun kitakan 1Malaysia...

Okey...Lagu Tanak Kampung ni memang lagu orang Sabah dan penyanyi asal memang orang Sabah iaitu Jimmy Palikat (ada kaitan dengan Nikki Palikat) percaya atau tidak sila la google..tentu ada jawapan di mana-mana blog atau laman...

Di sini ada video dari Youtube aku sertakan...enjoy...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...