Kalau bab kenaikan gaji memang semua kakitangan akan BISING...tapi.. - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

10 Oktober 2011

Kalau bab kenaikan gaji memang semua kakitangan akan BISING...tapi..

Bila sebut masa bekerja tu penuh atau tidak...ada sesiapa yang bising? Pembentangan bajet 2012 baru saja berlalu. Masih terasa juga bahangnya sehingga hari ini..hahhaha..bahang apanya? Gembira dengan segala apa yang dibentangkan pada 7 hb Oktober 2011 tu?

Memang la bila gaji naik sikit ada juga yang tidak puashati...pasti akan ada ayat-ayat seperti "..gaji naik sikit aje...tapi barang-barang naik harga terus melambung-lambung..." kan. Atau.."Gaji naik harga barang pun naik...sama juga masa gaji lama..." hikhikhik...ya memang begitupun yang terjadi. Kenapa ya?

Bersyukur dengan apa yang ada..memang senang kata macam tu. Sebab kau bukan hidup macam orang kampung..kerja pun bergaji hingga 15k-25k...ha, tu memang tidak kisah beli kereta sepuluh bijik pun tidak kisah...Apalagi beli beras 10ribu plastik untuk bekalan setahun pun tak kisah...ni yang orang kerja gred apa..gaji setakat berapa aje...nak beli kereta pun fikir dua ratus kali lagi...Beli beras pun setakat bekalan untuk sebulan aje...lepas tu tunggu gaji lagi...Ha banyak beza tu...

Dan..ini sebenarnya lain benda aku mau sebut...orang dok sibuk pasal kenaikan gaji sikit aje la...itu la ini la...tapi..pernah kah korang fikir masa korang bekerja tu sempurna? Betulkah TEPAT jam 8 pagi masuk opis dan tepat jam 1 korang start rehat dan TEPAT jam 2 masuk kerja balik ....dan TEPAT jam 5 balik dari opis? Jadi lu fikir la sendiri...jangan la berkira sangat.

Harap-harap dengan bayaran elaun OT kepada pegawai perubatan yang ONCALL tu...berbaloi la dengan rawatan yang mereka bagi pada pesakit. Jangan macam yang pernah aku alami...LAYANAN TERBAIK DIHOSPITAL

Akhir sekali....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...