Kenapa modeling dikata CATWALK bila ada fashion show? - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

09 Mei 2011

Kenapa modeling dikata CATWALK bila ada fashion show?

CATWALK...Kucing berjalan. Ehehehehe..pelik bila kau cakap dalam bahasa melayu kan. Sebenarnya ini cerita lama saya pasal kucing dan catwalk juga. 

Gambar sumbangan dari FREELANCE COPYWRITERS BLOG

Dulu masa zaman bebudak saya gemar bela kucing. Tidur dengan kucing pulak tu. Saya rajin mandikan kucing. Kucing saya bersih tau. Tapi sekarang saya tidak mahu bela kucing lagi sebab ada kenangan pahit bersama kucing. Masa rajin bela kucing dulu segala-gala perihal kucing saya tahu..(mungkin la) tapi sekarang lupa sudah.

Entah dari mana saya terdengar atau terbaca pasal "CATWALK". Terus saya terjemahkan CATWALK ke dalam bahasa melayu menjadi Kucing Berjalan. Tapi apa kaitan dengan model yang dimaksudkan? Satu hari, saya duduk-duduk bersantai..dan nampak salah seekor kucing dirumah mama berjalan ke arah saya. Owh..kucing ni kucing pemalas, sebabnya dia tau mskan tupai lepas tu tidur, bila lapar bangun dan tangkap tupai lagi. Badan pun gemuk.Tu zaman kegemilangan kucing tu, tapi bila masuk zaman tua dia...ha, gigi tak do mahu makan pun susah dan badan menjadi selim melim....

O ya pasal catwalk tu...tengokpunya tengok cara kucing ni berjalan macam model yang catwalk didalam fashion show tu. Terus ada mentol di tepi kepala saya...dengan bunyik 'TING'...Lalu saya cakap sendiri "ooooooo..patutlah kena panggil catwalk, rupanya model tu tiru kucing berjalan..."

Bah apalagi...Percaya atau tidak cuba korang tengok cara kucing berjalan...kaki tu hampir sama dengan model yang sedang catwalk...yang sudah tahu abaikan aje info ni..heheheh...

Psssssssssstttttttt....suka pulak saya guna ayat BAH APALAGI....<---mau kasi jadi
TAGLINE la ni....bolehkah itu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...