Aku kena santau - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

10 Mac 2011

Aku kena santau

gambar Kredit to Jalan Akhirat

Tetiba saja teringin menaip entri ini bila rasa kesihatan diri bebaru ini semakin 'down' selepas semangat aku turut 'down'.  Tajuk entri ini memang sangat berani kan...siapalah yang minta disantau...aku bukan minta..korang pun bukan minta..minta dijauhkan tu ada la...

Benda macam ni aku sudah pernah 'merasa' sebenarnya...Oktober 2009. Kengkawan dok sibuk ikut XPDC aku dok sakit macam ayam setengah mati...Kenapa aku kata macam tu? Ya...sangkaan memula adalah demam biasa. Jadi telan dua biji panadol aje. Okey, demam kebah sekejap lepas tu naik balik sampai tergigil-gigil. Benda yang sama dibuat..makan ubat lepas tu panas balik. Kemudian pergi hospital...doktor kata..."puan tak sakit pun...mungkin stress kerja..." huhu..boleh pula doktor kata stress kerja. Anehnya masa di hospital aku sihat walafiat.Tapi dalam perjalanan balik...sakit balik sampai la di rumah. Mandi (wajib bagi aku walaupun sakit) lepas tu tidur dengan selimut tebal. Asben bagi makan bubur...kejadiannya bubur tu keluar balik. Malam tu suhu badan naik sangat sampai...kata asben macam dekat api bila tidur disebelah aku. Tengah malam tu bergegas ke hospital. Lagi aneh bila dalam perjalanan tu aku sihat! Demmit...sampai hospital..segala air kencing dan darah kena ambik..Disyaki aku mengandung dan kemungkinan malaria. Sot!
Dapat keputusan darah dan air kencing...aku suci dan bersih!!!! Balik walaupun masih lemah...huhuhu..punggung pun kena jarum tau..jahatnya nurse tu...

Sakit ini berulang lagi...hanya sekejap saja aku merasa sihat dan kembali seperti asal(sakit). sebelum ni demam juga tapi lepas makan ubat sihat  yang ni sihat kejap sakit lagi. Masuk hari ke 5...oleh sebab sakit berulang-ulang dan bila pergi hospital sampai 3 kali..orang dekat hospital  kata aku SIHAT...asben bawa pergi minta ubat kampung...masa tu pijak tanah aku sudah tidak mampu dan hanya berpaut pada asben saja. Selera makan juga kurang..asal makan mesti muntah..asal minum saja muntah...mana tidak semakin lemah.

Bila pergi minta ubat kampung...tunggu giliran lagi..aku peduli apa baring saja dirumah pacik tu tanpa hiraukan orang lain.Aku memang tidak berdaya angat kepala pun. Giliran aku saja...aku tidak ingat apa-apa dengan jelas. Cuma menurut asben...aku mengamuk dan memukul pakcik tu. Asben pun aku pukul juga. Tapi lepas tu...aku boleh buka mata dengan bulat..boleh berjalan sendiri..dan kepala kembali normal! Aku sihat seperti asal!!!
Pakcik tu hanya kata...."ni kerja orang...nasib baik isteri kamu tidak mati..." 
Suami tanya siapa orang tu...Pakcik tu jawab..."kamu tahu juga tu...tapi biar la dia"

Ha..tu kisah aku kena buat orang...orang sakitkan aku. Dalam seminggu berat badan aku susut sampai 4 kilo!Aku bergurau dengan asben, kalau mahu diet..bagus sakit macam tu lagi. Tapi asben marah..

Dan sekarang aku rasa 'sakit pelik' baru saja berumah dalam tubuh aku...Siapa pun yang 'buat' aku..aku ucapkan TERIMA KASIH sebab korang main cara kotor... Moga Allah SWT bagi balasan pada yang 'buat' aku.

Nota keji mengeji: Ada juga manusia mahu saing kuasa Allah SWT...huhuhu...sebab apa..manusia tu sengaja sakitkan orang lain dengan ilmu hitam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...