Climbathon 2010||Skyrunner - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

20 Oktober 2010

Climbathon 2010||Skyrunner





Pada 23 dan 24 Oktober 2010 ni adalah perlumbaan mendaki Gunung Kinabalu...atau Climbathon...Setiap tahun acara ini akan diadakan, peserta adalah terbuka kepada semua dari seluruh dunia. Heheheh..hari ini entri pasal Gunung Kinabalu la pula...ianya berkaitan dengan tempat kerja aku...


Huhuhu...tiap tahun ada saja acara ini. Tapi aku tidak pernah dihantar bertugas ke Gunung Kinabalu semasa climbathon ni...elaun RM2++ juga la untukbertugas selama dua hari ni. Konon sudah naik...mana la aku tahu yang dulu elaunnya berapa...apapun memang menarik kalau dapat bertugas masa climbathon ni.




Ini adalah gambar seorang porter...mengangkat tangki air. Ingat masa aku mendaki dulu...aku sudah hampir separuh nafas mendaki..yang porter ini mendahului aku dengan mengangkat 2 tong gas berisi. Dan belum pun sampai tempat penginapan..porter tu sudah berlari turun...ohohohoho...sungguh kuat la...tapi mereka ni sudah setiap hari mengangkat barang-barang bekalan (berbayar untuk setiap kg). kengkadang tu ada juga porter yang umurnya sudah nampak tua tapi masih kuat.

Psssssssssstttttt...hadiah adalah dalam USD...jumlahnya? aku kurang pasti tapi memang lumayan...setiap tahun juga adalah lumayan...tidak rugi bagi yang menyertai dan menang perlumbaan ini...

4 ulasan:

  1. besar tue tong tue...aku belum pernah lagi tgok orang angkat macam tue depan2 mata aku.Aku?bila aku nak climb gunung kinabalu nie?uh

    BalasPadam
  2. salam..
    kesiannya porter tu
    tak penat ke??mak aihh
    besornya tong...!


    New Entry "Palestine Will Be Free?"

    BalasPadam
  3. @si biskut mndaki la selag kuat..hehehheeh...lagipun sabahan ada pakej khas...

    BalasPadam
  4. @zulkbo tu baru angkat tong besar...ada jugak yang naik hingga tiga empat kali dlm sehari utk antar barang ni...

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...