Kubis Terbesar Negeri di Bawah Bayu - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

14 April 2010

Kubis Terbesar Negeri di Bawah Bayu

Kubis Terbesar!!!!..Siapa pernah jumpa kubis terbesar...satu tahun pun mungkin tidak habis ni. Haahahah...sebenarnya ini hanyalah replika kubis yang terdapat di Kundasang Ranau. Tempat pengeluar Kubis terbesar Sabah ni. siapa yang suka makan kubis tu, datanglah ke Kundasang. Boronglah kubis sebanyak mana kamu mahu...

Sebut saja Kundasang, mesti terbayang kubis yang berlambak...sebut kubis ingat Kundasang...memang sinonim kedua-duanya ini. Sudah menjadi satu pesta tahunan pesta Kubis ini. Tahun ini mungkin diadakan pada bulan Mei (kurang pasti) cuma dengar khabar-khabar angin saja. Tapi memang best la pesta ini. Ala...Adira AF8 kan pernah menang di pesta Kubis juga. Karaoke kalau tidak silap..atau pertandingan nyanyian la...Tidak pasti pesta kubis tahun bila. Aku pernah datang tengok pesta kubis ini tahun 2007 kalau tidak silap. Masa itu ada kawan yang buat persembahan silap mata di sana...Datang pun dengan Mr.D (masa itu masih status fiancee) bersama adik dan cousin aku...Sekarang kalau mahu pergi pesta ini susah banyak...sebab kena fikirkan anak-anak. Mahu dibawa tapi tempat itu sejuk...Kundasang kan di bawah kaki Gunung Kinabalu. Sumandaknya pun putih-putih melepak. Bila datang ke tempat panas pipi jadi merah...macam pakai blusher.Hikhikhik...

Psssssssssttttt...tahun ini rasa ingin ke Pesta Kubis. mahu bawa anak-anak...kesian bila mamanya saja mahu enjoy...

5 ulasan:

  1. Kubis sedap dimasak lemak.
    Alahai kak,

    NAK PEGI KUNDASANG!


    ~Lama dah takpegi hot spring. huhu

    BalasPadam
  2. dah pernah smpai kundasang tahun 2008.. tp tak pernah perasan lak ada replika ni...

    BalasPadam
  3. Billet: Jom datang Hot spring..akak bagi masuk free...

    Jaja: ada..masa tu memang dah ada...tengah2 pekan Kundasang

    BalasPadam
  4. pesta kubis? mcm best je. ape aktiviti2 yg ade? :D

    BalasPadam
  5. kubis, saya suka makan kubis, kalau dpr kubis sebesar nie, buat tilam jer la hahaha

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...