Gunung Kinabalu - Belog Kak Gojes

Latest

PERSONAL/LIFESTYLE/FOOD/ENTERTAINMENT/TIPS/NOVEL

BANNER 728X90

25 Disember 2009

Gunung Kinabalu

Siapa sudah pernah mendaki Gunung Kinabalu?angkat tangan...ekeekekek...acah aje. Tetiba aku teringin wat N3 pasal Gunung Kinabalu la plak. Ekceli aku suda mendaki gunung kinabalu sbyk 6 kali klu nda silap...tapi dlm keenam2 misi tu satu misi yg nda sampai puncak...wakakaka. Wat malu jak..tp, mo malu apa aku uda sampai sana puncak jugak bah.
Misi yg aku nda sampai puncak tu, aku dan kazen²+ babu aku teruja sangat menggunakan laluan dr Mesilau. Nah kotoh!...telampau excited kunun sekali nda sampai puncak!Hahaah...sna Layang2 jak kami sampai. Apa nda jalan dari Mesilau tu, turun naik turun naik.. Klu bab pemandngan cantik+indah+lawa dan yg sewaktu dgnnya tu...memang la Nombor Satu...tp Penat bah tu. Huhuhu..siapa yg sudah pernah ikut tu jalan n sampai puncak mmg aku tabik la...sbb kamu kuat semangat. Urg cam aku ni semangatnya separuh2 jak...pastu keberatan dgn membawa badan yg over weight! arggggggggggghhh.
Sebenarnya Gunung Kinabalu ni dibawah penjagaan Taman-Taman Sabah(Jabatan aku). Maksud dia penjagaan tu bukanlah tiap hari mo p gosok tu gunung sampai berkilat...nda...tp pngurusan yg mo mendaki tu bah...Sesiapa yg ada ati mo mendaki Gn.Kinabalu korang akan berurusan dgn Taman² Sabah. Pasal Penginapan tu bukan bhgn Taman...Tpi SSL(sutera Sanctuary Lodge) Fuiiiyoo..mahal gila bah rate penginapannya. Aku kurang pasti skrg brapa uda.
Ha, klu betul mo pigi jan plak kamu berangan mo membeli di sana. Memang x milimewa atau giant di sna tp ada jugak bah jual megi..biskut²...tapi sediakan la wang yg banyak...sbb klu aku nda salah dulu harga megi 1 bungkus mo RM5 ka. Restoran mmg ada tp, bergagar lutut ko membayar...sudah lah bergagar kesejukan.
Mengikut pengalaman aku...bek beli sedia la barang makan. Tapi jan plak meebih2 membeli sampai keberatan mengangkut.Dan jangan plak terlampau mo kasi ringan beg korang kelaparan.
Erm...rasanya cukup la wat kali ni...dan ni aku mo kongsi gambar puncak(bukan puncak tertinggi tu tau..puncak tertinggi lows peak) ni gambar ni aku panggil puncak seringgit sebab klu kita tengok di duit kertas satu ringgit mesti ada puncak ni...jadi bila aku nampak puncak ni aku ingat la duit seringgit...nampak duit seringgit aku ingat puncak ni...




psttt: siapa pernah dengar lagu Tinggi² Gunung Kinabalu?best kan lagu tu...


7 ulasan:

  1. sudah naek time form 4...tp gambar2 mane ntah letak

    BalasPadam
  2. teringin mo naik kinabalu tp cost sgt tinggi, tiket flight, insuran mendaki, penginapan etc etc

    BalasPadam
  3. one of my dream destinations. tapi tidak pernah2 dpt pergi lagi bah:)~

    BalasPadam
  4. ya la tingin mo naik tp lom lagi ndak tau la bila ..;)
    da lebih spoloh kali g kt kaki gunug jak..

    BalasPadam
  5. to hazwan17: simpan la gambar2 tu...tu bikin semnangat mo naik balik tu

    to aurikelsan:bleh bah sy tulung tu

    to: mummyseri: ha ha ha...dah kira ok tu kat kaki gunung...nt try2 la plak utk g puncak

    to mother of two:bah apalagi pigi la bah

    BalasPadam
  6. Uik buli tahan 6x neik..sa 1x neik pun dekat2 mo sampai laban rata nangis2 uda wakaakkakakaka... tu pun nasib beik sampai puncak ah ha ha ha... isk..tobat nda mo naik lagi..suda la neik di kala usia suda tua waakkakaakka....tapi syukur la nak uda neik nda la malu jd urg Ranau! wakakkakka

    BalasPadam
  7. To Naffz' see: sy pun yg 1st time naik..huhuhu..tu batu²+tanah² sy mo cium uda beh(kepenatan)

    BalasPadam

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...